MOŽDA UNOSITE PREVIŠE PROTEINA: EVO ZAŠTO JE TO ŠTETNO

spot_img

Iako povećanje unosa proteina može biti korisno u nekim slučajevima, u drugim slučajevima nije od pomoći, a može čak dovesti do nuspojava i zdravstvenih problema.

„Više nije uvijek bolje kada je u pitanju podrška zdravlju mišića“, rekla je za Verywell Colleen Rauchut Tewksbury, dr., RDN, nacionalna glasnogovornica Akademije za ishranu i dijetetiku. „Umjesto toga, trebali biste se fokusirati na to koliko i koliko često. Istraživanja sugerišu da više od toga nema mnogo koristi i čak može dovesti do prekomjerne potrošnje.”, piše verywellhealth.com.

LOŠ ZADAH

Neprijatan zadah može biti znak da ste u ketozi – kada vaše tijelo sagorijeva masti umjesto glukoze kao glavnog izvora energije. Ketoza je povezana sa ishranom bogatom proteinima, uključujući i keto dijetu.

Aceton je nusprodukt razgradnje masti u tijelu. Njegove čestice su male, pa se lako izdiše. Aceton može učiniti da vaš dah miriše voćno ili poput laka za nokte. Neka istraživanja sugeriraju da kod zdravih ljudi “keto dah” može biti pokazatelj gubitka masti.

DEHIDRACIJA

Ako počnete da jedete više proteina, vjerovatno ćete početi češće da mokrite jer vaši bubrezi teže da metaboliziraju višak hranljivih materija. Sve to mokrenje može dovesti do dehidracije, pa je važno piti puno vode ako ste na dijeti bogatoj proteinima.

DEBLJANJE

Konzumiranje više proteina nego što vaše tijelo može podnijeti može dovesti do povećanja tjelesne težine na nekoliko načina koji nisu povezani s povećanjem mišića.

Više proteina obično znači više kalorija, a izvor proteina koji odaberete može biti prepun zasićenih masti. Osim toga, vaše tijelo pretvara višak proteina u šećer koji se skladišti kao mast. Vremenom, ovi faktori mogu doprinijeti povećanju tjelesne težine.

PROBLEMI SA PROBAVOM

Gastrointestinalni simptomi su prilično česti ako jedete više proteina. Ishrana bogata proteinima (posebno životinjskim proteinima) i malo vlakana može dovesti do zatvora, mučnine, dijareje i bolova u stomaku. Određeni izvori proteina, poput mesa, mogu zahtijevati više posla da se vaše tijelo razgradi.

Neki ljudi također imaju tendenciju da teško probave cijele orašaste plodove, posebno ako ih ne žvaću dobro. Vjerovatnije je da ćete primijetiti GI nuspojave ako se u velikoj mjeri oslanjate na proteinske suplemente, šejkove, pudere i pločice ako sadrže sastojke poput šećernih alkohola.

ZAŠTO JE LOŠE UNOSITI PREVIŠE PROTEINA?

Unos previše proteina može imati neke potencijalno štetne učinke na zdravlje. Povećani unos proteina može povećati opterećenje bubrega. Bubrezi filtriraju otpadne tvari iz krvi, uključujući dušične spojeve nastale metabolizmom proteina. Prekomjerno unos proteina može povećati količinu otpada koju bubrezi moraju obraditi, što može biti štetno za osobe s već postojećim problemima bubrega.

Veliki unos proteina može uzrokovati probavne smetnje poput konstipacije ili proljeva. Ovo može biti posljedica nedostatka vlakana ili povećanog unosa određenih vrsta proteina. Neki izvori proteina, poput crvenog mesa, mogu sadržavati povećane nivoe zasićenih masti.

Ako se konzumira u velikim količinama, to može dovesti do povećanog unosa nezdravih masti i kalorija, što može povećati rizik od pretilosti i povezanih bolesti. Prekomjerni unos crvenog mesa može povećati rizik od kardiovaskularnih bolesti zbog povećanog unosa zasićenih masti i holesterola.

Preporučeni dnevni unos proteina varira u zavisnosti od vašeg ukupnog zdravlja i koliko fizičke aktivnosti obavljate u toku dana. Trenutni preporučeni unos u ishrani (RDA) je 46 grama za žene i 56 grama proteina za muškarce.

MOŽDA UNOSITE PREVIŠE PROTEINA: EVO ZAŠTO JE TO ŠTETNO first appeared on Hayat.ba.

hayat.ba

DRUGI UPRAVO ČITAJU

Možda vas zanima