Rad na daljinu uz najbolje besplatne alate
Posljednjih 4-5 godina svjedočimo porastu “rada na daljinu“. Pravi alati i aplikacije su ključni za održavanje produktivnosti i komunikacije s kolegama. Sa mnogo besplatnog softvera, udaljeni radnici mogu efikasno sarađivati, upravljati zadacima i ostati povezani bez dodatnih troškova. U nastavku je lista osnovnih (besplatnih) alata i aplikacija koji će vam biti od pomoći u svakodnevnom radu.
1. Alati za komunikaciju i saradnju
Slack
Slack je moćna platforma za razmjenu poruka koja olakšava komunikaciju unutar tima/tvrtke. Osim organizovanih kanala za razgovore, omogućava i direktnu komunikaciju te integraciju sa različitim aplikacijama trećih strana. Besplatni Slack plan uključuje pregled zadnjih 10.000 poruka, 10 integracija i mogućnost video poziva, što ga čini idealnim izborom za manje timove. Ako vam treba više, uvijek možete nadograditi na “profesionalni” plan.
Microsoft Teams
Microsoft Teams kombinira poslovnu komunikaciju, video sastanke, pohranu datoteka i integraciju aplikacija u jednu platformu. Besplatna verzija nudi neograničene chat poruke, video i audio pozive i 10 GB prostora za pohranu. Odličan je za korisnike koji već koriste Microsoftov ekosistem i žele sve na jednom mjestu.
Zoom
Zoom je postao sinonim za video konferencije. Besplatni plan omogućava neograničene sastanke jedan na jedan i grupne sastanke do 40 minuta sa do 100 sudionika. Visokokvalitetni video i audio te dijeljenje ekrana čine ga idealnim za udaljene timove.
2. Upravljanje i organizacija projekata
Trello
Trello je jednostavan alat za upravljanje projektima koji koristi ploče, listove i kartice kako bi timovima pomogao organizirati prioritetne zadatke. Besplatna verzija uključuje neograničen broj osobnih ploča, kartica i listova te jedno pojačanje po ploči. Vizualni pristup je odličan za praćenje rada i napretka projekta.
Asana
Asana je još jedan moćan alat za upravljanje projektima koji timovima omogućuje koordinaciju i upravljanje zadacima. Besplatni plan uključuje neograničene zadatke, projekte, poruke i prostor za pohranu te pozivanje do 15 članova tima.
Notion
Notion je sveobuhvatan alat koji kombinuje bilješke, zadatke, baze podataka i kalendar. Besplatna verzija nudi neograničen broj stranica i blokova. Ima fleksibilno sučelje koje korisnicima omogućava kreiranje prilagođenih nadzornih ploča.
3. Pohrana i dijeljenje datoteka
Google Drive
Google Drive nudi 15 GB besplatnog prostora i integraciju sa Google Workspace aplikacijama. Omogućava lako dijeljenje i suradnju na dokumentima. Njegova univerzalnost i snažne mogućnosti dijeljenja ga čine ključnim alatom za udaljene radnike.
Dropbox
Dropbox nudi 2 GB besplatnog prostora i jednostavan je za korištenje. Uključuje sinkronizaciju datoteka, dijeljenje i suradnju. Idealan je za jednostavno čuvanje i dijeljenje datoteka.
OneDrive
OneDrive, dio Microsoftovog ekosustava, nudi 5 GB besplatnog prostora za pohranu i integraciju s Office 365 aplikacijama. Pouzdan je i jednostavan za korištenje, pogotovo za udaljene radnike koji često koriste Microsoft Office alate.
4. Upravljanje vremenom i produktivnost
Toggl
Toggl je jednostavan alat za praćenje vremena koji pomaže udaljenim radnicima da efikasno iskoriste svoje vrijeme. Besplatna verzija uključuje praćenje vremena, izvještavanje i integraciju sa drugim alatima za produktivnost.
RescueTime
RescueTime je alat za upravljanje vremenom koji prati vašu produktivnost u aplikacijama i na web stranicama. Besplatni plan uključuje automatsko praćenje vremena i osnovno izvještavanje.
5. Bilješke i dokumentacija
Evernote
Evernote je moćna aplikacija za bilješke koja vam omogućava snimanje i organiziranje važnih informacija. Besplatna verzija uključuje sinkronizaciju bilješki na dva uređaja, što je odlično za organizaciju.
Microsoft OneNote
OneNote je digitalna bilježnica koja se lako sinkronizira sa drugim Microsoftovim aplikacijama. Besplatna verzija nudi neograničeno bilježenje i sinkronizaciju između uređaja.
Simplenote
Simplenote je lagana aplikacija za bilješke koja se fokusira na jednostavnost i brzinu. Besplatna verzija uključuje neograničene bilješke, sinkronizaciju na više uređaja i povijest verzija.
6. Dizajn i kreativnost
Canva
Canva je alat za grafički dizajn koji vam omogućava kreiranje profesionalnih vizuala. Besplatna verzija nudi pristup predlošcima i alatima za dizajn. Savršen je za izradu prezentacija i grafika.
GIMP
GIMP (GNU Image Manipulation Program) je besplatan uređivač slika otvorenog koda. Nudi napredne alate za uređivanje slika.
Inkscape
Inkscape je besplatni uređivač vektorske grafike koristan za izradu ilustracija i logotipa.
7. Udaljeni pristup
TeamViewer
TeamViewer omogućava udaljeni pristup računalima sa bilo koje lokacije. Besplatna verzija uključuje prijenos datoteka, daljinski ispis i snimanje sesije.
Chrome Remote Desktop
Chrome Remote Desktop je Googleov alat za udaljeni pristup računalu putem Chrome preglednika. Odličan je za brz i siguran pristup vašem računalu sa različitih lokacija.
8. Sigurnost i privatnost
LastPass
LastPass je upravljanje lozinkama alat koji pomaže korisnicima da sigurno upravljaju svojim lozinkama. Besplatna verzija omogućava pohranu lozinki, sigurno generisanje lozinki i automatsko popunjavanje na web stranicama.
ProtonVPN
ProtonVPN pruža siguran pristup internetu putem VPN-a. Besplatna verzija omogućava neograničene podatke i snažnu enkripciju, što je korisno za radnike koji trebaju zaštititi svoju privatnost na internetu.
Bitdefender Antivirus
Bitdefender Antivirus nudi osnovnu antivirusnu zaštitu. Jednostavno je i efikasno zaštititi uređaje od zlonamjernog softvera.
Rad na daljinu sa sobom nosi izazove, ali uz prave alate i aplikacije može biti jednako produktivan kao rad u uredu. Besplatni softver naveden u tekstu pruža osnovne funkcije za komunikaciju, upravljanje projektima, pohranu datoteka, upravljanje vremenom, bilješke, dizajn, udaljeni pristup i sigurnost. Korištenjem ovih alata, udaljeni radnici mogu ostati povezani, organizirani i produktivni, osiguravajući da imaju sve što im je potrebno za uspjeh u radnom okruženju.
Napisao: Boris Plavljanić
Članak Najbolji besplatni softver za rad na daljinu prvo se pojavio na PC CHIP-u.
Izvor: ( pcchip.hr / NodeJS.rs )
Izvor: ( nodejs.rs / ffmo.ba )