Google počinje primjenjivati svoj plan postupnog ukidanja Manifesta V2 proširenja za Chrome od juna. Početkom ove godine najavljeno je da će se oslabiti mogućnosti blokatora oglasa, a Google tvrdi da je to u interesu korisnika.
U suštini, implementira se Manifesto V3, pa pročitajte o čemu se konkretno radi i kakve posljedice to može imati za korisnike koji često koriste blokatore oglasa.
Šta je Manifesto V3?
Manifesto V3 je najnovija verzija platforme proširenja Google Chrome, stvorena da poboljša sigurnost, privatnost, performanse i ukupni kredibilitet i zakonitost Chrome ekstenzija.
Cilj Google-a s Manifestom V3 je:
- ograničiti pristup ekstenzijama prema korisničkim mrežnim zahtjevima
- naterati programere da uključe svu funkcionalnost unutar ekstenzija i prestanu sa praksom hostiranja koda s udaljenih lokacija
- prebaciti modifikacije mrežnih zahtjeva s ekstenzija na web pregledače
- zamijeniti pozadinske stranice za bolje iskustvo web preglednika
Iako ovo zvuči vrlo pozitivno s aspekta korisničkog iskustva, novi okvir postavlja velike tehničke zahtjeve za programere ekstenzija, posebno za blokatore oglasa koji moraju implementirati složene mehanizme da bi i dalje bili funkcionalni.
Ovu složenost novih pravila više će osjetiti napredni korisnici koji će morati prilagoditi dodatna podešavanja ili dobiti dodatna odobrenja za određene stranice.
Na primjer, programeri uBlock Origin, jednog od najpopularnijih i najpouzdanijih blokatora oglasa, prisiljeni su stvoriti novi projekt nazvan uBO lite (uBOL) da bi se prilagodili Manifestu V3.
Druga otežavajuća okolnost je to što se nova pravila više neće automatski ažurirati ekstenzijama. Umjesto toga, ažuriranje će se događati kada se objavi nova verzija ekstenzije.
Šta to znači za korisnike?
Od 3. juna 2024, s Chrome verzijom 127, korisnici s aktivnim Manifesto V2 ekstenzijama će početi dobijati upozorenja na Chrome Beta, Dev i Kanarinci kanalima, a ekstenzije koje nastave koristiti Manifesto V2 izgubit će svoju “Istaknuto” oznaku.
Postepeno isključivanje ekstenzija Manifesto V2 nastavit će se s preporukama za korištenje ekstenzija Manifesto V3. Korisnici će privremeno moći omogućiti ekstenzije Manifesto V2, ali i ta opcija će uskoro biti uklonjena.
Kompanije koje prate “ExtensionManifestV2Availability” pravila bit će izuzete do juna 2025. i dobit će dodatnu godinu za prelazak na Manifesto V3.
Kada je riječ o korisničkom iskustvu, potrebno je napomenuti nekoliko stvari.
Umjesto da dozvole ekstenzijama da presretnu i dinamički modifikuju zahtjeve, korištenje Manifesta V3 uvodi fiksna pravila koja zaustavljaju ili modifikuju zahtjeve prije izvršenja. Drugim riječima, ekstenzije će sada imati manje kontrole i fleksibilnosti pri filtriranju zahtjeva.
Kada je riječ o blokatorima oglasa, dogodit će se sljedeće:
- sposobnosti blokatora oglasa da blokira ili modifikuje zahtjeve bit će ograničene, a broj specifičnih pravila bit će ograničen
- efikasnost blokiranja oglasa bit će smanjena pri blokiranju složenih reklama, pa postoji mogućnost da neće raditi s određenim sadržajima poput YouTube-a
- sprečava korištenje naprednih funkcionalnosti blokatora oglasa koje su funkcionirale na temelju izmjene sadržaja ili prikaza na web stranici nakon što se učita
Novo iskustvo s oglasima?
Korisnici blokatora oglasa uskoro će imati manje kontrole i opcija kada su u pitanju online oglasi. Blokiranje i filtriranje oglasa postat će teže, neće biti tako lako spriječiti ili izbjeći praćenje i nadzor, a to će negativno utjecati na otkrivanje i izbjegavanje rizičnih situacija i prijetnji na internetu.
Ograničenja za ekstenzije koja smanjuju funkcionalnost i performanse blokatora oglasa uglavnom se odnose na web preglednike temeljene na Chromiumu, poput Chrome-a, Edge-a, Opre i Vivaldi-ja.
Ako primijetite da vaš blokator oglasa uskoro ne radi, zapamtite da je sve povezano s uvođenjem Manifesta V3.
Trenutna alternativa može biti korištenje Firefox web preglednika ili određenih fleksibilnih blokatora oglasa, no vrijeme će pokazati jesu li to stvarna rješenja za izbjegavanje oglasa u praksi.
Google tvrdi da programeri surađuju
Google tvrdi da je tokom pripremnog perioda za uvođenje Manifesta V3 slušao povratne informacije od programera ekstenzija i pokušao napraviti prilagodbe.
Google također tvrdi da je preko 85 posto Chrome ekstenzija, uključujući popularne blokatore oglasa poput AdBlock-a, Adblock Plus-a, uBlock Origin-a i AdGuard-a, izvršilo potrebne prilagodbe i objavilo nove verzije koje podržavaju Manifesto V3.
Za programere koji i dalje koriste Manifesto V2, Google snažno preporučuje da završe tranziciju što je prije moguće i službeno je objavio upute na sljedećem linku.
Uvođenje Manifesta V3 svakako nije dobra vijest za neke korisnike, jer se radi o novim pravilima za rad ekstenzija, a definitivno će najviše utjecati na blokatore oglasa, što bi moglo značajno smanjiti njihovu učinkovitost. Sve to znači da bismo mogli ući u period u kojem će oglasi biti teže izbjeći, a korisničko iskustvo u tom aspektu moglo bi biti gore nego ikad prije.
Jedina nada može biti korištenje web preglednika poput Mozille, koji nastoji zaštititi sigurnost i privatnost korisnika, ili korištenje fleksibilnih blokatora oglasa koji će pronaći način da se prilagode novim pravilima i zadrže funkcionalnost.
Jeste li zabrinuti zbog nadolazećih ograničenja za blokiranje oglasa i jeste li primijetili neke promjene? Pišite u komentarima.
Napisao: Ervin Mičetić
Post Chrome počinje primjenjivati Manifesto V3 od 3. juna! Kako će ovo uticati na blokatore oglasa? prvi put se pojavio na PC CHIP-u.
Izvor: ( pcchip.hr / hjpc.ba )
Izvor: ( hjpc.ba / ffmo.ba )