Kada “Ruter” ili ruter pokazuje crveno svjetlo, to može značiti različite stvari: poput prekida usluge, pogrešne konfiguracije ili slabe veze, što naravno može dovesti do prekida veze s internetom. Međutim, postoje rješenja i za ovaj problem. Kakva su to rješenja, pročitajte u nastavku članka.
Prvo provjerite kabel i povezanost
Jedna od prvih stvari koju biste trebali pokušati je provjeriti kabelsku vezu. Slaba kablovska veza je dovoljna da prekine internet vezu. Provjerite je li Ethernet kabel čvrsto priključen u WAN port. Isto tako, prvo uklonite kabel, a zatim ga ponovo spojite. Kada ubacite Ethernet kabel u port, trebao bi kliknuti na svoje mjesto, što je znak da je ispravno povezan. Ako kabel ne “škljocne” na svoje mjesto, to može biti problem.
Drugo, ako prvi put postavljate internet, također treba imati na umu da se morate povezati na pravi port. Svaki ruter ima dva porta: jedan za povezivanje uređaja na vanjsku mrežu (kao što je Internet), a drugi za fizičko povezivanje uređaja. Prvi tip porta je obično označen kao WAN i na njega morate povezati internet kabel. Drugi, obično označen kao LAN ili Ethernet, povezuje internet uređaje kao što su računari i televizori.
Testirajte napon i kvalitet struje za vaš ruter
Isključivanje se odnosi na proces isključivanja elektronskog uređaja, čekanja nekoliko sekundi i ponovnog uključivanja. Ovo je uobičajen način za rješavanje problema s elektroničkim uređajima, jer pomaže u čišćenju keša, privremenih stanja i problematičnih konfiguracija. Resetiranje napajanja objašnjava zašto ponovno pokretanje pametnog telefona rješava većinu problema.
Da biste ponovo uključili i uključili ruter, isključite ga tipkom za napajanje. U slučaju da nema dugme za napajanje, možete isključiti kabl za napajanje ili ga možete isključiti. Nakon toga pričekajte najmanje 30 sekundi i ponovo ga uključite. Nakon što se ruter uključi, pokušat će uspostaviti internetsku vezu.
Ažurirajte firmver vašeg rutera
Zastarjeli firmver također može biti razlog ili jedan od razloga zašto vaš ruter ima problema sa internet vezom ili zašto internet veza “pukne”. Zato je dobra ideja da ažurirate firmver vašeg rutera kad god je to moguće. Ažuriranja mogu uključivati optimizacije softvera, što će dovesti do boljih performansi uređaja i koje može popraviti sve probleme ili ranjivosti povezane s internetom.
Ažuriranje firmvera rutera uopće nije komplikovan proces. Prvo se morate povezati s ruterom putem Wi-Fi veze ili Ethernet kabela. Zatim se morate prijaviti na admin panel vašeg rutera koristeći svoju namjensku lokalnu IP adresu. U slučaju da ga ne znate, reći ćemo nešto o tome kako ga možete otkriti.
Postoje dva glavna načina da biste pronašli IP adresu rutera ili rutera u Windows-u: pomoću Windows PowerShell-a ili preko Centra za mrežu i deljenje, unutar kontrolne table.
Najlakši način da pronađete IP adresu rutera u Windowsu je korištenje Windows PowerShell interfejsa.
Kliknite desnim tasterom miša na Start i potražite Windows PowerShell. Otvorite aplikaciju i unesite: ipconfig
Zatim pritisnite enter i razne IP adrese će se pojaviti. Pronaći ćete IP adresu vašeg rutera pored Default Gateway.
Drugi način da pronađete IP adresu vašeg rutera u Windowsu je putem kontrolne table. Otvorite Control Panel i idite na Mreža i Internet -> Prikaži status mreže i uređaje ili “Mreža i Internet -> Pregled statusa mreže i uređaja”. Ovo vas vodi u Centar za mrežu i dijeljenje, koji vam pokazuje mrežu na koju ste povezani. Pored veze, vidjet ćete plavi tekst koji opisuje vrstu mrežne veze, kao što je Wi-Fi ili Ethernet. Kliknite na ovaj tekst. Ovo otvara mali prozor statusa sa informacijama o vašoj vezi. Kliknite na “Detalji”.
Pojavit će se dodatni iskačući prozor s više detalja o vašoj vezi. Pored IPv4 zadanog gatewaya, vidjet ćete IP adresu vašeg rutera.
Nakon što se prijavite, provjerite da li postoji ažuriranje firmvera za vaš ruter. Procedura za ažuriranje firmvera rutera razlikuje se od proizvođača i modela. Za specifične upute za vaš model rutera, pogledajte web stranicu za ruter koji koristite.
Vratite ruter na fabrička podešavanja
Vraćanje na tvorničke postavke je još jedan način na koji možete riješiti problem treperećeg crvenog svjetla na ruteru. Vraćanje na tvorničke postavke vraća ruter na zadane ili zadane postavke, što može pomoći u rješavanju mnogih problema, posebno ako je ruter pogrešno konfiguriran. Prije resetiranja rutera, imajte na umu da će sve vaše prilagođene konfiguracije, uključujući postavke bežične mreže, biti izbrisane. Bilo bi dobro da sve potrebne prilagođene konfiguracije budu dostupne negdje, za jednostavnu konfiguraciju nakon vraćanja na tvorničke postavke.
Svoj ruter možete resetovati na fabrička podešavanja na jedan od dva načina: pritiskom i držanjem namenskog dugmeta za resetovanje na poleđini nekoliko sekundi ili klikom na opciju resetovanja na admin panelu. Nakon resetiranja, uključite “ruter” i konfigurirajte Internet postavke odgovarajućim konfiguracijama. Ako je sve u redu, ruter više ne bi trebao pokazivati crveno svjetlo.
Obratite se svom provajderu Internet i mrežnih usluga
U slučaju da nijedno od gore navedenih potencijalnih rješenja nije dalo željeni rezultat, vrijeme je da kontaktirate svog Internet provajdera (ISP). Ako trebate pravilno konfigurirati ruter nakon resetiranja, oni vam mogu pomoći da ga pravilno postavite. Osim toga, mogu vam dati nekoliko dodatnih savjeta zašto nemate internet na svom uređaju.
To može biti problem s isporukom ili problemi s isporukom usluga kod vašeg internet i mrežnog provajdera
Jedan od razloga zašto imate problema sa internetom je prekid usluge. Ako internetska veza vašeg ISP-a ima problema ili je u toku održavanja, bilo u vašem području ili na cijeloj mreži, vaš ruter će pokazati trepćuće crveno svjetlo
Možete provjeriti da li vaš ISP ima ažuriranja usluga na društvenim mrežama ili njihovoj službenoj web stranici. Isto tako, Downdetector je internet stranica, koja vam na praktičan način može poslužiti da provjerite da li određena usluga ima problema. Otvorite Downdetector i potražite posebnu stranicu za svog provajdera interneta i mrežnih usluga.
Vaš ISP vas je možda upozorio na prekid rada putem teksta ili e-pošte. Na kraju, ako ne možete pronaći komunikaciju ili probleme koji utiču na vašeg ISP-a na mreži, trebali biste ih kontaktirati i pitati u čemu je problem.
Napisao: Ivan Hečimović
Objava Vaš ruter pokazuje crveno svjetlo? U nastavku su rješenja za ovaj dosadni problem! prvi put se pojavio na PC CHIP-u.
Izvor: ( pcchip.hr / hjpc.ba )
Izvor: ( hjpc.ba / ffmo.ba )