back to top

YouTube testira AI za izradu sažetaka videa

spot_img

Google eksperimentiše sa korišćenjem veštačke inteligencije za automatsko generisanje sažetaka YouTube video sadržaja, prema obaveštenju na stranici podrške datiranom 31. jula. Na ovoj stranici, koju je Android Police primetio, navedeno je da će ovi sažeci se pojavljivati samo pored određenog broja engleskih video sadržaja i biće vidljivi samo ograničenom broju korisnika. Pojaviće se na YouTube-ovim stranicama za gledanje i pretragu i imaće za cilj da pruže kratak pregled sadržaja videa, ali neće zameniti postojeći opis napisan od strane ljudi.

“Počinjemo sa testiranjem auto-generisanih sažetaka pomoću veštačke inteligencije na YouTube-u, kako bi bilo lakše za vas da pročitate brzi pregled videa i odlučite da li je odgovarajući za vas”, navodi se na stranici podrške. Android Police primećuje da korisnici obično mogu se prijaviti da učestvuju u eksperimentima na YouTube.com/new, iako učešće u nekim testovima može zahtevati pretplatu na YouTube Premium.

U odgovoru na naše pitanje, portparolka Google-a, Jen Jamie, kaže za The Verge: “Testiramo novu funkciju za gledaoce koja koristi generativnu veštačku inteligenciju kako bi kreirala sažetke za YouTube video sadržaje. Često testiramo nove funkcije pre nego što ih zvanično lansiramo kako bismo mogli da razvijemo i usavršimo najbolje iskustvo za naše gledaoce i kreatore.” Prema rečima Jamie, gledaoci YouTube-a mogu videti auto-generisane sažetke prilikom pregledanja engleskih vlogova, video zapisa o kupovini i uputstava na mobilnim uređajima.

Ovaj eksperiment na YouTube-u je samo jedna od mnogih inicijativa sa generativnom veštačkom inteligencijom koje se trenutno dešavaju u okviru Google-a, dok kompanija trči da pronađe primene za ovu rastuću tehnologiju. Na primer, na svojoj developerskoj konferenciji u maju, kompanija je najavila novu funkciju Play Store-a koja ima za cilj da koristi generativnu veštačku inteligenciju za sažimanje recenzija korisnika aplikacija. Ali naravno, ovo je samo vrh ledenog brega kada je u pitanju Google-ovi napori u oblasti veštačke inteligencije, što uključuje i novu “Search Generative Experience”, kao i alate Duet AI za njegove produktivnost aplikacije u okviru radnog prostora.

Druge kompanije takođe su pokušavale da koriste veštačku inteligenciju za automatsko generisanje sažetaka online sadržaja. Na primer, kompanija Artifact je nedavno uvela funkciju za sažimanje vesti.

Ako ovi sažeci dobiju širu primenu, biće interesantno videti kako će uticati na to kako YouTube kreatori strukturiraju svoje video sadržaje. Svaka promena politike i nova funkcija koju uvede ovaj video platforma može imati širok uticaj na njen ekosistem sadržaja, kako kreatori pokušavaju da zadovolje njen algoritam za preporuke koji je sveprisutan, ali nejasan. Ko zna šta će se desiti kada kreatori budu morali da prave video zapise razumljive kako za ljude, tako i za Google-ovu veštačku inteligenciju.

www.itvesti.info

itportal.ba

DRUGI UPRAVO ČITAJU

Možda vas zanima