U sveopćoj pojavi lažnih diploma i nekvalitetnih ljudi koji obavljaju svoje poslove vrlo je važno izabrati „ko će vam raditi o glavi“. Kako izabrati stomatologa, šta je tajna „sretnog osmijeha“ , koje su najčešće zablude i koliko je dentalni turizam zastupljen u Bosni i Hercegovini za Hayat.ba je govorila Maida Terzić, doktorica stomatologije, specijalista iz oblasti parodontologije i oralne medicine.
Mlada Zeničkanka pomaže pacijentima da se riješe krvarenja desni, “parodontoze” i povlačenja desni, a također veliki je zaljubljenik u dječiju i preventivnu sromatologiju i pomaže djeci da se riješe straha od stomatologa i sačuvaju zdrav osmijeh.
U nastavku pročitajte razgovor za Hayat.ba.
Hayat.ba: Šta Maida radi u slobodno vrijeme?
Terzić: Majka sam tri dječaka i slobodno vrijeme provodim najviše sa njima. Važno mi je održavati svoje fizičko i psihičko zdravlje, jer tako osjećam da imam više energije i da mi je lakše suočavati se sa izazovima na poslu i kod kuće.
Stvari koje me opuštaju su redovan trening, kuhanje zdravih veganskih obroka, volim da čitam literaturu vezanu za osobni rast i razvoj, roditeljstvo, razvoj biznisa, stručnu literaturu.
Potrebno mi da svakodnevno provedem bar malo vremena sama sa sobom.
Volim slušati podcaste, muziku, plesati, provoditi vrijeme u prirodi.
Hayat.ba: Šta je tajna “sretnog osmijeha”?
Terzić: Osmijeh je nešto što među prvim stvarima primijetimo kada nekoga upoznamo. Lijep osmijeh plijeni pažnju i teško prolazi neprimijećen.
Da bi osmijeh bio lijep i sretan, preduslov je da bude zdrav.
Kada govorimo o estetici, izgled osmijeha se treba uklopiti u harmoniju cjelokupnog lica i veoma je važno da stomatolog ima istančan osjećaj za estetiku.
Pacijenti želje vidno poboljšan, ali veoma prirodan izgled svojih zuba. I zapravo je umjetnost kreirati osmijeh koji drugi ni pri bliskom kontaktu ne mogu “provaliti da li je fake ili real”.
Lijep osmijeh kreira sklad između oblika, položaja, boje zuba kao i zubnog mesa.
Ni najljepši zubi ne mogu kreirati sretan osmijeh, ako nosimo nezadovoljstvo u sebi koje ne rješavamo.
Hayat.ba: Koje su najčešće zablude i predrasude o stomatološkim intervencijama?
Terzić: Ja se svakodnevno susrećem sa zabludama tipa da se mliječni zubi ne popravljaju, da se djeci mlađoj od tri godine po pitanju popravke zuba ništa ne može učiniti, da je “parodontoza” neizliječiva genetska bolest, da je skidanje kamenca štetno, da trudnice ne smiju popravljati zube.
Hayat.ba: Kad je u pitanju odabir stomatologa, svi imaju nekog ko je “najbolji”, ali kako zapravo danas izabrati stomatologa, ko je su vaše preporuke?
Terzić: Svi smo mi drugačiji i dajemo prednost određenim stvarima prilikom izbora stomatologa. Po meni je važan prijateljski pristup, stručnost, preporuke. Također mislim da je bitno da stomatolog sasluša želje pacijenta, da ima kapacitet da razumije strahove i da počne od lakših intervencija kako bi olakšao plašljivom pacijentu adaptaciju. Lijepo je i da se objasni stanje u ustima u smislu šta je nužno uraditi (npr. popravljati zube, izliječiti zube i desni, izvaditi neki zub), a šta je dodatno moguće (nositi aparatić za ispravljanje zuba, ojačati neke liječene zube krunicama, nadoknaditi zube koji nedostaju i slično).
Važno je i da znate koja je uža specijalnost stomatologa kojem dolazite, jer je to oblast u kojoj je ekspert. Potrebno je i da stomatolog surađuje sa kolegama drugih specijalnosti, jer nemoguće je da svo znanje stane u jednu osobu.
Obratite pažnju i da li se redovno rade kontrolni snimci. Važno je i da je ordinacija čista i da se vodi briga o svim fazama sterilizacije instrumenata. Lijepo je i kada je stomatolog voljan raditi sa vama na promijeni načina održavanja zuba ako je potrebno, a ne da se stalno popravlja načinjena šteta. Naravno tu je odgovornost i na pacijentu da primijeni dobijene savjete.
Mislim da se pacijenti intuitivno povezuju sa svojim stomatolozima. To je osoba koja im je potrebna kontinuirano kroz život, zato je važno da se osjećaju prijatno i da stomatolog razmišlja o pacijentovim zubima kao da su njegovi vlastiti.
Hayat.ba: Šta mislite o dentalnom turizmu i koliko je to čest slučaj u vašim ordinacijama?
Terzić: Dentalni turizam je prisutan u Bosni i Hercegovini zbog izuzetno niskih cijena usluga u odnosu na ostatak svijeta. Većina stomatologa ima pacijente iz inostranstva uglavnom sezonski. Dosta je veći stres raditi pacijentima koji ne žive tu jer radimo sa zubima koji su živo tkivo. Bez obzira što u većini slučajeva sve bude kako treba, uvijek je prisutna doza odgovornosti da ispratimo pacijenta da sve odgovara pogotovo ako se dosta posla treba uraditi u kraćem vremenskom periodu, jer smo uglavnom ograničeni vremenski. Imamo veliki broj zadovoljnih pacijenata sa svih kontinenata svijeta.
Hayat.ba: Da li pacijenti nekada traže „nemoguće” (osmijeh neke poznate ličnosti) i šta radite u takvim slučajevima?
Terzić: Da, bude i takvih primjera i zato je neophodno na početku izdvojiti vrijeme i popričati sa pacijentom o njegovim željama, očekivanjima te objasniti mogućnosti i limite.
Potrebno je napraviti i psihičku procjenu da li su ta očekivanja nerealna i odustati na vrijeme od rada ukoliko procijenimo da je u pitanju osoba koja to ne može shvatiti jer na kraju niko neće biti zadovoljan.
Hayat.ba: Poruka za vaše pacijente ali i one koji to nisu?
Terzić: Najlakši i najeftiniji način da spriječite 90 posto problema sa zubima i desnima je pravilno i redovno pranje zuba. Veliki broj pacijenata nepravilno pere svoje zube, jer je to nešto što nas niko nikad nije tačno naučio. Zatražite savjete od vašeg stomatologa. Dolazite na redovne kontrole i prenosite te navike na vašu djecu.
Hayat.ba: Anegdota koja vam se dogodila tokom rada?
Terzić: Dogodilo mi se nedavno da mi jedan dječak doslovno zaspao na stomatološkoj stolici dok sam mu popravljala zub. Držao je otvorena usta dok smo radili. Isprva nisam primijetila to uopšte misleći da žmiri, ali kako sam se polako odvojila od stolice, tako se njegova glavica na tu stranu okrenula. Uspjeli smo sve završiti i mama ga je na kraju jedva probudila. Bilo mi je to zaista divno iskustvo jer je ipak u pitanju veliki stepen povjerenja da bi tijelo došlo u stanje opuštenosti i sna.
(E. Fejzović)
DOKTORICA MAIDA TERZIĆ, MAJKA TROJE DJECE: DOBAR STOMATOLOG MORA PRONAĆI NAČIN I ZA NEREALNE ŽELJE PACIJENTA first appeared on Hayat.ba.