Električni automobili su već dugo prisutni na tržištu i sve ih je više i u oglasima za rabljena vozila.
Sve više vozača zainteresovanih za električna vozila želi kupiti rabljene automobile jer su im novi električni automobili i dalje preskupi. Međutim, treba biti oprezan!
Pri kupovini rabljenog električnog automobila važno je obratiti pažnju na sve aspekte kao i kod drugih tipova rabljenih vozila, ali posebno treba paziti na stanje baterije i kilometražu vozila.
Prema Matasu Buzelisu, stručnjaku iz firme carVertical specijalizovane za podatke o automobilima, nepošteni prodavači često mijenjaju kilometražu električnih automobila kako bi prikrili stvarno stanje baterije i povećali vrijednost vozila.
Budući da vrijednost skupljih električnih vozila brzo opada, mnogi kupci se odlučuju za starije modele koji su već izgubili dio vrijednosti. Tesla Model 3 je najčešće pregledano električno vozilo na platformi carVertical (16,1% od svih pregleda električnih vozila). Popularan je jer dobro zadržava svoju prodajnu vrijednost. Takođe su popularni modeli poput Model S (11,84%), Nissan Leaf (11,83%), Audi e-tron (9,8%) i Volkswagen Golf (9,5%).
“Tesla ima odličan ugled na tržištu električnih vozila i mnogi vozači ih žele. Ovi automobili pružaju odličnu kombinaciju sigurnosti, tehnologije i velikog dometa kada su potpuno napunjeni. Najvažnije je što dobro zadržavaju svoju prodajnu vrijednost. Rabljeni Model 3 je prilično dobar izbor, iako nije najjeftiniji”. objašnjava Buzelis.
Proizvođači električnih vozila obično nude garanciju za bateriju trajanja 8-10 godina ili za 160.000 kilometara. Što je veća kilometraža vozila, to stanje baterije može biti lošije. Međutim, stanje baterije takođe zavisi od načina punjenja vozila: da li je vlasnik često koristio brze punjače ili punio vozilo sporije, do 80%, prema preporuci proizvođača.
Električna vozila s promijenjenom kilometražom predstavljaju ozbiljan problem jer to otežava procjenu stvarnog stanja baterije. Prema podacima carVerticala, 2,6% svih električnih vozila provjerenih na platformi imalo je promijenjenu kilometražu. Češće su promijenjene kilometraže kod hibridnih (4,5%), benzinskih (5,4%) i dizelskih (6,2%) automobila.
Što je baterija električnog vozila više istrošena, to je manji domet vozila. Stariji električni automobili neće moći preći toliko kilometara kao novi modeli. To je jedan od razloga zbog kojeg neki vozači još uvijek osjećaju strah od dometa i izbjegavaju kupovinu električnih vozila.
Druga briga potencijalnih kupaca je trošak održavanja električnih vozila. Međutim, održavanje ne bi trebalo predstavljati problem jer su električna vozila obično jednostavnija za održavanje i jeftinija od vozila s unutrašnjim sagorijevanjem. Trošak popravaka nakon ozbiljne saobraćajne nesreće može biti visok. Prosječni trošak popravke električnih vozila na carVerticalu je 7023 evra, dok je za hibridna vozila 6793 evra, benzinska 5957 evra i dizelska 4256 evra. Električna vozila su manje uključena u saobraćajne nesreće u poređenju s drugim vrstama vozila. Na carVerticalu je 35,4% električnih vozila bilo oštećeno, dok je kod hibridnih 45%, benzinskih 49,1% i dizelskih 46%. Buzelis objašnjava da je to zbog manje prisutnosti električnih vozila u evropskim zemljama, prenosi Raport.
(24sata.info)
Izvor: ( 24sata.info / ffmo.ba )