Ekonomsko usporavanje u Kini je postalo značajan faktor u porastu popularnosti replika luksuznih brendova, dok građani sve više biraju ove proizvode kako bi stvorili dojam glamura uz manji budžet.
Zheng Jiewena (23) je jedna od onih koji su osjetili posljedice ekonomske situacije. Kao model, prije dvije godine zarađivala je oko četiri hiljade dolara mjesečno, ali od prošle godine njena plata je počela opadati. Ova tendencija kulminirala je u februaru, kada je njena zarada pala na polovicu prethodne. “Bila sam iznimno šokirana”, izjavila je, naglašavajući kako je odmah morala prilagoditi svoje troškove.
Oproštaj od luksuznih brendova poput Louis Vuittona, Chanel i Prade, koji su joj nekada bili omiljeni, postao je nužnost. S obzirom na nove finansijske okolnosti, Zheng i njene prijateljice sada kupuju takozvane “pingti” proizvode, poznate u Americi kao “dupes”. Ovi proizvodi su toliko slični originalima da je teško pronaći razlike, a često nude nove boje i teksture inspirisane originalnim dizajnom.
Ova pojava nije jedinstvena za Zheng, sve više Kineza se okreće pristupačnijim alternativama luksuznim markama, čime se odražava širi trend u društvu. S obzirom na trenutnu ekonomsku situaciju, očekuje se dalji rast potražnje za replikama, što ukazuje na promjenu potrošačkih navika u zemlji.
U svijetu gdje je glamur često povezan s visokom cijenom, kineski potrošači su pronašli način da uživaju u luksuzu bez prekomjernog trošenja, a ovaj trend neće uskoro izgubiti na popularnosti.
Laurel Gu, direktorica kompanije za istraživanje tržišta sa sjedištem u Šangaju, za CNN je objasnila da se utrostručilo pretraživanje replika na društvenim mrežama u posljednje dvije godine. Uz to dodaje da su prije deset godina kineski kupci bili najveći potrošači luksuza u svijetu. Sada se sve više okreću pristupačnijim alternativama. Jedan od takvih primjera su tajice za jogu poznatog brenda Lululemon, koje na službenoj kineskoj stranici koštaju 106 dolara, ali njihova replika se može kupiti za samo pet dolara.
Kupci je pronalaze na stranicama kao što je popularni Tmall, koje često koriste ime brenda čiji proizvod repliciraju u oglasima, tvrdeći da su usporedive kvalitete. Rastuća ljubav Kine prema “pingti” proizvodima nije samo problem za etablirane brendove kao što je Louis Vuitton. Tvrtka LVMH, koja je vlasnik brendova kao što su Dior, Givenchy, Fendi, Celine i Marc Jacobs, zabilježila je pad prodaje od deset posto tokom prvih šest mjeseci ove godine u azijskoj regiji, u usporedbi s prošlom godinom.
Trend kupovanja replika pridonosi sveukupnoj slabijoj potrošnji i maloprodaji, koja je pala ispod ionako niskih očekivanja prošlog mjeseca. Indeks povjerenja potrošača trenutno je u padu i iznosi historijski najniži nivo. Plate su smanjene za 20 posto, žale se stanovnici, dok je stopa nezaposlenosti osoba u dobi od 18 do 24 godine porasla.
Objava Luksuz na budžetu: Zbogom Louis Vuitton i Prada, masovno se kupuje ova roba pojavila se prvi puta na PressMedia.
Izvor: ( pressmediabih.com / ffmo.ba )