back to top

Mastercard istraživanje otkriva omiljene destinacije ljeta – Poslovne novine

spot_img

Mastercard Ekonomski Institut je objavio novo, peto po redu istraživanje o putovanjima pod nazivom „Trendovi u putovanjima u 2024: Pomjeranje granica“, koje predstavlja globalne trendove u putovanjima

Novi podaci istraživanja pokazuju da je potrošnja na putovanja na globalnom nivou porasla do marta 2024. godine, zajedno sa brojem putovanja. Ekonomski Institut predviđa dalji rast, jer potrošači sve više cijene iskustva koja dobijaju na putovanjima. Peto istraživanje u poređenju sa 2019. godinom pokazuje da su putovanja postala duža za jedan dan, što ukazuje na rastuću želju turista da istraže nove destinacije.

Evropa i dalje ostaje omiljena destinacija

Unatoč inflaciji i drugim prijetnjama, sektor putovanja se oporavio nakon pandemije. Prošla godina je bila prekretnica za evropski turizam, a ove godine se predviđa još jači oporavak. Države poput Hrvatske, Grčke, Portugala i Španije bilježe rast ekonomije, a predviđa se da će ova sezona biti uspješnija od prošlogodišnje.

Mastercard istraživanje otkriva omiljene destinacije ljeta - Poslovne novine

Kada je riječ o popularnim turističkim destinacijama za ljeto 2024, Mastercard Ekonomski Institut pruža jasne indikacije. Analiza podataka o broju letova otkriva najtraženije destinacije, a zbog Evropskog prvenstva u nogometu, München se izdvaja kao top ljetna destinacija.

Omiljene destinacije – sunčane i pristupačne

Rast cijena u Evropi doprinio je porastu popularnosti pristupačnih i sunčanih destinacija. Veliki porast zračnog saobraćaja vidljiv je prema jeftinijim destinacijama poput Albanije, Hrvatske i Turske. Turizam u Albaniji doživljava brz razvoj, a veliki broj turista odlazi u ove destinacije. Za vikend putovanja tražene su pristupačne destinacije kao što su Bukurešt, Varšava, Budimpešta i Prag. Italija je najskuplja destinacija, pa su italijanski gradovi veoma traženi za kratke posjete.

Turisti se najviše opredjeljuju za London, Pariz i Rim, dok se najviše novca troši u Dublinu.

Uprkos tome, potražnja za atraktivnim destinacijama u Grčkoj, Portugalu i Španiji ostaje jak, čak i van glavne turističke sezone. Sa rastom cijena, turisti biraju putovanja u maju ili septembru. Avionski saobraćaj ostaje prva opcija za putovanje, dok su krstarenja također doživjela porast.

Utjecaj dužeg boravka turista na turizam

Analiza Mastercard Ekonomskog Instituta pokazuje da je prosječni boravak turista na destinaciji produžen sa 4 na 5 dana. Duži boravak znači veću potrošnju, što pozitivno utiče na lokalnu ekonomiju. Za zemlje koje ovise o prihodima od turizma, poput Tajlanda, svaki dodatni dan predstavlja značajnu razliku.

Postoji jasna povezanost između cijene i trajanja boravka na destinaciji, ali i klime. Turisti su skloni dužem boravku na destinacijama sa prijatnom klimom. Na svakih 6 stepeni Celzija, vjerovatnoća dužeg boravka povećava se za 1 cijeli dan. Ovi rezultati nisu linearni, jer određene destinacije kao što su skijališta ili destinacije s ekstremno visokim temperaturama ne prate ovaj trend.

Turisti su spremni istražiti nove horizonte i iskustva, bilo da putuju na krstarenje ili posjećuju vrhunske destinacije. Interes za putovanjima nastavlja rasti, a turisti sada mogu izabrati gdje će potrošiti svoj novac i uživati u dužem boravku kad god to mogućnosti dopuštaju.

Izvor: ( poslovnenovine.ba / ffmo.ba )

DRUGI UPRAVO ČITAJU

Možda vas zanima