Postizanje održive profitabilnosti u svijetu niskotarifne avijacije je izazovno, što je jedan od faktora koji doprinose kolapsu mnogih kompanija u posljednjih nekoliko godina. Većina avio-kompanija koje posluju po niskobudžetnom modelu ima male profitne marže, što ukazuje na industriju koja nije uvijek bila finansijski jaka.
Unatoč tome, neke kompanije su postigle održivu profitabilnost. Ryanair, ultra-niskotarifni avioprevoznik sa sjedištem u Irskoj, je uspješan primjer. Ostvarili su neke od najvećih marži u industriji, sa rekordnih 23% operativne marže u 2018. i 15,3% prošle godine prema podacima Centra za Avijaciju.
Unatoč uspjehu na evropskom tržištu, mnogi se pitaju zašto Ryanair još nije proširio svoje rute preko Atlantika. Iako ne postoje teoretske prepreke za to, postoji nekoliko razloga zašto kompanija nije zainteresovana za te vrste letova, uključujući nedostatak sinergije sa njihovim operativnim modelom.
Uprkos tome što imaju avione koji mogu preletjeti Atlantik, Ryanair bi morao uložiti u infrastrukturu da bi pokrenuli takve letove. Slotovi na aerodromima, visoki troškovi i nedostatak iskustva u transatlantskom letenju su neki od izazova. Na kraju, letenje preko okeana jednostavno ne donosi finansijsku korist u odnosu na trenutni poslovni model kompanije.
Izvor: ( investitor.me / ffmo.ba )